|
SON DAKİKA
Çay hipertansiyon riskini azaltıyorÇay hipertansiyon riskini azaltıyor
Ülkemizde her 10 kişiden 3′ü hipertansiyon hastası ya da hipertansiyon riski taşıyor. Çin’de yapılan bir araştırma ise çay tiryakilerine müjdeli haber veriyor. Çay, bilinenin aksine hipertansiyon gelişme riskini azaltıyor.
Hipertansiyon, diğer bir deyişle kan basıncı yüksekliği, ülkemizde her dört ölümden birinin nedeni. Hipertansiyon, beyin kanamasına yol açıyor, böbrekleri bozuyor, kalbe ciddi zarar veriyor. Bezmi- Âlem Vakıf Üniversitesi Tıp Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Ömer Göktekin özellikle yaz aylarında hipertansiyona dikkat edilmesi gerektiğini vurguluyor. Çünkü aşırı su ve tuz kaybı ani kan basıncı düşmelerine yol açıyor.1507 Çinli üzerinde yapılan araştırmada, yeşil ya da siyah çay tüketimi ile hipertansiyon ilişkisi takip edilmiş. Çok çay içenlerin yüzde 65′inde hipertansiyon gelişme riskinin azaldığı gözlemlenmiş. Dolayısıyla çok sıcak havalarda olabildiğince dışarı çıkmamalı ve bol bol sıvı alınmalı. Tuzlu gıdaları tüketirken de aşırıya kaçmamak, alkol ve sigarayı bırakmak gerekiyor. Haber Kaynağı: E-güzellik
Yükleniyor...
İLGİLİ HABERLER
YAZARLAR
Tümü
HAVA DURUMU
NAMAZ VAKİTLERİ
|
|